Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 29. mai 2008

Hagetid

Tulipanene har begynt å vise seg..

Våren er en travel tid i hagen. Masse masse å gjøre.

Heldigvis har Nikolas vært flink å sove i vogna de siste dagene, så jeg har fått gjort unna det viktigste; rydda jordbærlandet, rakt plenen, gjødsla og rydda blomsterbedene. Så har jeg jo et større blomsterbed-prosjekt jeg arbeider med foran huset. Begynte å spa opp grastorva, men tror jeg kapitulerer og henter jordfres, så får jeg heller plages litt med grastuster innimellom..Det ble rett og slett for mye arbeid å bruke spaden.

Rhododendronen klarte seg fint i vinter.Spent om det blir blomster i år...


Deilig å ha noe å avkoble med. Nå skal jeg straks plante over i krukker det som skal dit, åsså håper jeg at kjøkkenhagen tiner såpass at jeg kan plante sukkerertene og løken ut. Det var tele i den enda i går da jeg var å stakk spaden i den. Huhu. Koselig...


Dahlia blomstrer allerede i drivhuset









Drivhuset er delt i to. Den innerste er litt varmere enn den andre..









Agurken er blitt stor allerde. Tror det blir mer enn vi klarer å spise.

2 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

bare å ta med agurk til bryllupet i sommer.. hehehe.... og til mæ... hahaha.. I LOVE IT.... ;P

Trude sa...

DU e jo kjempegodt igang med sesongen,,mine planta e IKKE i nærheten av dine størrelser.... agurkene mine står enda i vinduskarmen,men ska potte de om og flytte de ut-kanskje i kveld. Nå er det trening.