Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 8. april 2010

Divhus-vår


Nå har jeg fått varme i drivhuset og har satt georginene og gladiolene i jorda. Tomaten og paprikaen er kommet i gang og tre- fire sorter sommerblomster er sådd... Våren er herved i gang her i huset og... De grønne gladiolene viste sine spirer i løpet av noen dager etter de kom i jorda. Det er nå 3.våren de settes i jorda, og løkene er ca dobbelt så store som da jeg kjøpte de. Blir spennende å se hvordan de blir utover sommeren. De fleste georginene mine så ut til å ha klart seg over vinteren. De største måtte jeg dele og får forhåpentligvis noen å gi/bytte også i år. Alltid spennende med overvintringene å se hvilke som klarer seg og hvilke som ikke klarer seg. Sånn alt i alt kan jeg si at de knollene jeg har bestilt fra zimtrade ser ut til å ha klart seg greit, mens de andre fra bakker og hageglede ikke har overlevd overvintringene. Kvaliteten på knollene om høsten har vært merkbart forskjellig og dermed også overvintringsevnen. Om det har vært tilfeldig vet jeg ikke men det er iallefall min erfaring de to vintrene jeg har forsøkt overvintring av knoller.

Neste på "hageplanen" er å så noen flere sommerblomster og snart også agurk.. Puh. Håper jeg får noen til å kikke etter drivhuset når mai måned melder seg... Kan jo ikke være uten blomster bare på grunn av noen utilgjengelige uker i mai???!!

1 kommentar:

Hildemor sa...

Så flink du e m sånt :) skikkelig talent :)