Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

lørdag 10. april 2010

Vanskelige tema

Jeg støter til stadighet på problemet "hvor mange barn har du?"Jeg føler nå at det går greit å svare at jeg har to og bare la det være med det, uten videre forklaringer. Stort sett går det greit. Så også sist kveld, der et møte med en svært lystig dame og en hyggelig festlig mann også bragte dette spørsmålet på banen. Men når man sitter til bords med folk man ikke kjenner og barn er tema så er vel de påfølgende spørsmålene uunngåelige.. Det går greit det, og.-for meg. Men dessverre er det jo ikke alle de man møter som takler det like bra. I går ble det veldig tydelig i det de påfølgende spørsmålene: "hva heter de" og "hvor gamle er de" endret stemningen rundt bordet merkbart. Det var plutselig ikke et lystig selskap men et voksent seriøst et der noen trakk seg tilbake og følte de ikke helt visste hva de skulle si mer.. Trist, men sånn er vel realiteten , antar jeg... Men jeg kan jo ikke like gjerne begynne å late som og lyve heller, bare for å holde stemninga oppe- selv om det avogtil virker fristende... Velvel.. "Sånn går nu dagan.." som vi sier her oppe...

Ingen kommentarer: