Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 31. desember 2009

Godt nytt år

Ugh-så mett!! Akkurat ferdig å spise årets kalkunmiddag, og den ble vellykket i år igjen.. Det må være helstekt kalkun på nyttårsaften. Er blitt tradisjon her hos oss.. Det er ikke mye som slår en saftig god kalkun med fløtesaus og en skikkelig god waldorfsalat... mmm... Joda. Det er litt mye med en hel kalkun til oss tre. Spesielt når man er nødt til å kjøpe en på minst fire og et halvt kilo for å være sikker på at den ikke blir tørr... Men når man tar prisen i betraktning er det vel nesten billigere å kjøpe en hel kalkun på 4-5 kilo enn å kjøpe en filet... Dessuten er det bare ikke å komme utenom at det er like viktig(- og godt) med småspisinga av restene utpå natta og neste dag, som selveste middagen... Og da må man jo bare ha litt ekstra å gå på.. Ja, også kan man jo invitere gode venner til å komme på middag på nyttårsaften så blir det ikke så veldig mye igjen...

Jeg skal være enig: Tørr kalkun er IKKE godt.. Men så så har jeg alltid vært heldig, og har aldri spist tørr kalkun her hjemme eller hos min mor,- som forøvrig begynte med kalkun-galskapen for mange-mange år siden, og hvor jeg stjal noen gode tips før jeg skulle kaste meg utti det selv..

(Bildet er lånt fra internett for det er så skrekkelig vanskelig å ta bra bilder av mat, men den jeg laga ble ikke så helt ulik, haha)

Men nå må jeg visst hvile littegrann så jeg klarer skifte for å dra ut...

Vil egentlig bare ønske dere alle et riktig godt nytt år og si tusen takk for det gamle..

GODT NYTT ÅR!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi vil få ønske dere et riktig godt nytt år, ett nytt år med nye opplevelser, erfaringer og kjære minner. Kos dere masse på nyttårskvelden!
Stor klæm fra Cecilie m/fam.