Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

fredag 27. november 2009

Adventstid

Søndag er første søndag i advent, og i kveld tennes julegrana her i bygda. Begivenheten markeres med kveldsåpne butikker og aktiviteter i sentrum. Jeg har vært heldig og fått fri hele kvelden. Ingen overtidsjobbing-hurra.. Kjenner jeg er litt sliten i dag, men jeg skal ta meg en tur for å se på "livet og om det er noen gode tilbud.. 4 timer jobb i morgen, så skal vi ha en hel uke ferie etter det.. Ser virkelig fram til det. Det skal bli godt å ha litt overskudd til julekort-laging og pynting i huset. Tviler på at jeg orker å gjøre så mye nå i helga annet enn å planlegge.. Energinivået er helt på bånn for tida.. Derfor blir det litt lite blogging og. Kveldene og ettermiddagene går til å sitte som et kadaver i stolen å glo på TV.. Bare tanken på å stryke gardiner og vaske kjøkkenvinduer kjennes uutholdelig.. Så. 1.søndagen får nå bare gå som det er.. Skal henge opp adventsstjerna(som forøvrig skal bli fornyet i dag) og sette på plass adventsstakene, så får julestjernene, julegardinene og adventskransen komme til uka.... De lilla gardinene jeg kjøpte på KID til tv-stua ble knaillfine og med den lilla duken fra princess så er det jo advent i massevis der vi tilbringer kveldene;) Nå lurer jeg bare på om jeg skal lage en kjempestor krans å henge på veggen ute med lys og greier, eller om jeg bare skal gå for den sedvanlige dørkransen.... Hmm. MYE jobb å lage kranseunderlag å alt det, men jeg er litt lei av det vanlige... ut å studere litt for å se om det kan bli fint...

Kjenner jeg trenger å gjøre litt forandringer i år i julepyntinga... Bare tanken på å dra fram det gamle er "ugggh".. Har mest lyst til å kjøpe alt nytt... men jeg må vel ta fram eska å se hva som kan brukes om igjen, og hva som må anskaffes. Kom til å tenke her tidligere at det er faktisk to år siden jeg har gått i butikkkene før jul og fått inspirasjon.. I år har jeg fått plenty, da. Gjennom jobben. Så det er nok derfor trangen til å skifte litt er så påtrengende...Det, sammen med det at kanskje behovet for nye ark er en smule påtrengende... Ikke det at jeg tror det hjelper noe særlig på det som står foran oss, da... Men..

1 kommentar:

Anonym sa...

:) akkurat sånn har æ d også,m adventspynt og julepynt og alt..iår jobbe æ fulltid så æ kjenne at enegien ikke e oppladda i d hele tatt..men ska nu gjøre så godt æ kan..d blir vel jul i år også. God 1.søndagiadventsklæm fra Hilde :)
Og gratulerer m ny jobb,heldig du va :)