Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 1. november 2009

Allehelgensdag- Hjertefred

Allehelgensdag markerer vi i Norge og. Det er dagen for å minnes de en har hatt kjær og som en har mistet. Lørdagsrevyen hadde i går et flott innslag som fikk tårene til å trille hos meg..
I Oslo arrangerer Bjørg Thorhallssdottir på allehelgensdag "Hjertefred" for 4. år på rad.. Arrangementet finner sted i Løkkehaven på Bærum. Jeg skulle ønske jeg visste om det litt tidligere. Da hadde jeg tatt turen ned. Uten tvil.. Det ser ut til å bli et fantastisk flott arrangement... Kanskje kunne det vært mulig og fått til en slik markering i Tromsø og.. Hadde ønsket å bidra til å få det til om det hadde vært mulig... Torsdag er det minnegudstjeneste i kirka her i bygda. Vi skal gå. Til da blir det lys på grava til Nikolas og en liten krans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hjertefred-arrangementet har jeg hørt om ja, så vel også et innslag på God Morgen Norge tidligere i uka. En flott måte å minnes de man savner og som man har kjær.
Du har laget en nydelig krans til Nikolas grav, du er kjempeflink:-)
Klæm fra Cecilie

Kirsten sa...

En så vacker krans til Nikolas !

Lula Burlesque sa...

nydelige nydelige kransen. :) vakre blomster.

Jeg hørte om Hjertefred på nyhetene... det var veldig sterkt, og hadde helt sikkert vært fantastisk å fått til andre plasser også, som i Tromsø f.eks. ;)

M.