Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

onsdag 18. november 2009

Svinevaksine

Mandag fikk jeg svineinfluensavaksinen.. Det var vaksinering av risikogrupper. Gravide og barn opp til 18 år, tror jeg det var som hadde tid fram til klokka 12.. Følte meg rimelig avslørt og uthengt der jeg kom.. " Det er bare for gravide og barn fram til klokken 12" sa damene bestemt i døra... "Ja, det passer jo perfekt", sa jeg, og fikk meg kø-lapp.. I det jeg gikk inn på venterommet angret jeg øyeblikkelig på at jeg ikke i forbifarten hadde rappet med meg en unge fra gata som alibi.. Jeg kunne like gjerne skrevet en diger plakat og hatt på hodet hvor det sto GRAVID-GRAVID-GRAVID!!! med skinnende røde bokstaver.. Størrelsen på vårt lille samfunn ga lite rom for anonymitet, og det at jeg traff på en kjenning i døra hjelp liksom ikke noe særlig på.. De medfølende blikkene til helsesøstrene sammen med ordene som var ment å gi en eller annen merkelig form for betryggelse for valget om å vaksinere meg føltes nedlatende... Ikke hadde jeg bedt om det, ikke hadde jeg behov for det og ikke ønsket jeg det. Hverken informasjonen- som jeg forøvrig har vært fullt ut i stand til å tilegne meg på egenhånd, eller medlidenheten -eller forståelsen eller hva det var.. Jeg vil bare bli behandlet som alle andre; et voksent, høyt oppegående menneske...

Ingen kommentarer: