Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 28. januar 2010

En forsmak på våren

Frøkatalogene er kommet og frøene ankom butikken for etpar dager siden.. Det gir oss drivhuseiere en forsmak på våren, og det begynner å klø bittelitt i fingrene etter jord og små grønne vekster.. Jeg skulle ikke bestille noe særlig med frø, hadde jeg bestemt iom at det står ting på plakaten i mai som gjør det litt vanskelig å følge opp drivhuset. Meeeen... vips så hadde jeg bestilt frø fra zimtrade for 350.-kr...

Spesielt falt jeg for en ny type ettårig valmue


og noen lave blomstererter. Blomsterertene skal få erstatte de tidligere blomkarsene som kålflua har spist opp de siste årene....
Så da var det bare å fylle på med litt småtteri og gode tilbud samt tomater og agurker... Cherry-tomaten sweet million som jeg forsøkte sist sommer var bare helt fantastisk god så den måtte jeg bestille om igjen. Så er det bare å vente på våren, da... Sukk...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjenner kløa jeg også, men her blir det vel ingen planter i år. Ikke akkurat plass til det her i Kvalsund.
Foreslo for gubben at siden han bor i Klubben nå så kan jo jeg bo der til våren, men han tok ikke agnet.
Hvordan blir det hos dere med baby midt i verste plantetia da
Klem Bente

Siv Elin sa...

Det er jo det med den kombinasjonen som ikke er så bra og som liksom gjorde at jeg ikke skulle så noe særlig... meeeen... ut i permisjon i slutten av april.... tipper det havner noen frø i jorda-ja, så får vi se hva som skjer, hehe