Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 10. januar 2010

Tiden

Det har vært en litt tung uke for meg dette... Fysisk har det vært som om hver en bevegelse har krevet all min kraft, og psykisk... Ja.. -vel.. Tirsdagens opplevelse satte sitt preg på resten av uka, for å si det sånn. Og det at vi nå med stormende skritt nærmer oss den siste dagen, og de minnene som den siste tiden bragte med seg hjelper ikke akkurat på. 11 januar 2009 er den siste dagen jeg har bilder fra.. Og er vel den siste dagen med riktig gode minner og gode vedvarende stunder. Den siste dagen der det var mer glede enn smerte og ubehag.. Dagene etter var av de vanskeligste i livet til Nikolas, både for ham og for oss... Jeg føler det er vanskeligere å sette ord på sorgen og savnet nå enn tidligere.. Kanskje forsøker jeg å beskytte meg selv ved å ikke rippe for mye opp i det hele..? Eller kanskje forsøker jeg å beskytte omgivelsene snarere enn meg selv ved å unngå å mase for mye om det som jeg har snakket så mye om før.. Unngå å gjøre ting som kan medføre at jeg ikke er i stand til å være med ute i samfunnet... For det vil kanskje ikke sammenfalle med forventningene til alle de der ute...Forsøke å gi intrykk av at jeg er på rett veg og klarer meg fint... At jeg er sterk og alt det der... Jeg har ikke følt det før, og heller ikke brydd meg om det, men jeg kjenner det av og til nå at det er nokså vanskelig å leve opp til forventningene innimellom.. Om det er virkelige forventninger, eller innbilte vet jeg ikke, men man må jo til stadighet minne menneskene omkring på at faktisk, det er ikke lenge siden, og- ja, dette er i grunnene en vanskelig tid... Og innimellom skulle jeg ønske jeg ikke behøvde minne de på. At de var i stand til å se og tenke selv, men innser at sånn er livet i dette samfunnet... Og for alt jeg vet... Kanskje er det noen som ser, og som tenker, men som ikke våger si noe av samme frykt som min egen...

6 kommentarer:

Kirsten sa...

Käre Siv Elin !
Sender dig först en varm stark kram !!
Tror jeg forstår dig vel i din situation, da min og din ligner hinanden bortset fra at et nyt barn er på vej for dig. Denne tid sidste år var det alvorlige dage på sygehus for os og det märkes.. En navnlös uro som sträkker sig bagud i tid.
Jeg har også oplevet det som svärt med forventninger fra omgivelserne om at "fungere" og "huske de gode minder". Men indser også at det går meget hurtigere for andre, at komme til dette end for os som står närmest. De er gået videre og for dem er det virkelig et helt år siden ! Det er forskellen "tidsforskellen" som jeg tolker som forventninger, tror jeg ! Noah siger; "Jeg tänker på Linus hver eneste dag ! Og savner ham meget ! Så er det".
Jeg tror ikke man skal väre så streng med sig selv eller väre bange for, at "sidde fast" i sorgen. Den forandres i sin egen takt alligevel og finder sine veje ! Nu ved jeg ikke om du kan bruge dette til noget, men krammen kan du jo ta ! Tänker på dig ekstra meget i denne tid og önsker dig voksende tryghed og gläde !

Kirsten sa...

PS: Det er et helt vidunderligt billede på Nikolas ! Ville så önske jeg havde mödt ham. Hvem ved; Måske har han og Linus selskab i hinanden på "andra sidan" ! Når jeg spörger Noah, hvad han tror Linus laver om han findes et sted, så svarer han" Leger med de andre börn, som også har dödt selvklart !" :)

Anonym sa...

En varm klem fra søss Norunn. Tenker på deg

Anonym sa...

...sku bare si at æ tenke mye på dåkker,huske de her dagan som va for ett år sia,veldig godt,nesten som om tia har stått i ro..men ett år e kort tid,så kanskje ik så rart...god klæm fra Hilde..

Lula Burlesque sa...

De her dagan e svidd inn i hjertet mitt også... og æ tenke kver dag på det nu... det som skjedde, og det lille ansiktet hans. Herregud for et herlig ansikt! :)
Må bare sende en stoor og god klem til dåkker- og si det...at æ tenker sånn på dåkker. Og lille Nikolas...
han e ikke glemt, han e for alltid i hjertet mitt..der har han fått sitt eget kammer. ;)

mange klemma M.

Kjell Henning sa...

Hei sis. Har ikke skrevet her på en god stund no men jeg har jo fulgt med på hva som skjer og hva du skriver. Det er fint å se at du og Kirsten holder god kontakt, og spesielt i tunge perioder er det fint å ha noen der som virkelig vet. for dere begge to.
Ikke bry deg om hva andre tenker eller forventer. Det er ditt liv, dine minner og sorg stunder. De kommer, spesielt i disse tider og på merkedager, og ingen kan få dem til å forsvinne med et trylleslag.
Tenke på dere.

Stor klem fra lillebror og Jim.