Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

fredag 7. august 2009

Home sweet home


Endelig hjemme igjen. Vi hadde noen kjempefine dager i Skottland, fint vær, great "service";) and exellent guiding..!! Thank you Jim and Kjell. Kiss. We really really loved it!! Skottland er et fint land som absolutt anbefales! Bilder kommer senere. Men det var utrulig godt å komme hjem igjen. Jeg sa til min kjære nabo som hadde hatt det ærefulle oppdrag å passe på hagen, at man måtte ha et avslappet forhold til blomstene sine når man valgte å dra på ferie midt på sommeren. Men jeg vet ikke. Her om dagen hadde jeg mareritt at alle krukkeplantene mine hadde avgått med døden her oppe i den uvanlige sommervarmen... Heldigvis, -og selvfølgelig var jeg ikke sann -drømt. Hun hadde gjort en kjempejobb med å klare å holde liv i alt, og stort sett alt så veldig fint ut.

Drivhuset var full av modne tomater, agurker, paprika og chilli.. Jeg har nå smakt på alle tre sortene som jeg har av tomater; sweet million, Tiny tim og gardeners delight. Sweet million er den soleklare vinneren. Rett og slett bare helt utrulig søt og smakfull. Anbefales vikelig!! I dag blir det middag med grønnsaker fra drivhuset og forhåpentligvis jordbær til dessert..Men først tiiimer med luking, vanning og annen hage-kos..

3 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

ååå så bra... hihi får ta en tur over fjorden til dem, og besøke dem snart, æ åsså..hihi..
Glede mæ til bilda!! ;)
Kan tenke mæ det va deilig å komme hjem, at last. Og så få luka i grønnsakshagen og alt..hihi...
Bon appetit!!

Anonym sa...

Velkommen hjem ! Godt at höre, at I har haft en dejlig ferie ! Her er det også usädvanligt varmt; Nästen 30 grader de sidste to dage ! Gode kram fra Umeå; Kirsten.

Siv Elin sa...

Ja Marita. Du må definently ta dæ en tur over. I'm sure you'd love it:)) Gønnsakene smakte forteffelig sammen med grillmaten. Og nord-norske jordbær med krem va bare mmmmm:)
Kirsten: Jeg holder på å skrive en e-post:))