Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 25. oktober 2009

Jazzkveld

I kveld var vi på vår første jazzkonsert. Det er takket være Marita at jeg i det hele tatt har åpnet øynene for jazzen. Før hennes presentasjoner for meg på de mange "teselskapene" våre var jazz egentlig noe jeg slo av når det ble spilt på tv eller radio. Men enkelte sider av musikken har noe ved seg som kan være interessant å utforske videre, og hvilken bedre anledning finnes der vel enn konsert.. Så dermed bar det avsted til Bios.. Asmund og Ove Bjørken med Steinar Kjeldsens kvartett var på besøk. Om det var en bra konsert eller ikke kan jeg egentlig ikke svare på. Til det vet jeg alt for lite om jazz.. Men det var god stemning, og jeg kosa meg. Så alt i alt en god jazzopplevelse. En liten stund kjente jeg at det begynte å bli nok. Men så spilte de en låt jeg kjente litt fra før og en ballade og så var jeg klar til å glede meg over resten og. Så. Da blir det kanskje flere konserter på meg fremover. Jazzklubben er flink å arrangere og om to uker er det nye muligheter med Chistianssand string swing ensemble... Klikk på bildet og les mer om du er interessert...

6 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

Så flott at du har fått ørene opp for jazzens verden. ;) Det er mye vakkert der. Jeg anbefaler Solveig Slettahjell & The Slowmotion Quartet. Alle platene deres er vakre... :) Og Come Shine... vakkert!! ;)

klem

Anonym sa...

Æ e også jazzfæn ;) Ring om d e en konsert æ kan være m på ;)

Klæmz fra Hilde

Anonym sa...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

Siv Elin sa...

Hilde: Kom på fredag. Vi tenkte gå på Christiansand string swing ensemble;)

Anonym sa...

juhu..
kmr om æ ikke har jobb på fredag kveld og lørdag..og verden ik dett i hode på mæ ;)
...

hilde :)

Siv Elin sa...

Så fint. Send en meld når du finn ut:))