Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 7. april 2008

klart for Tromsø


En hel uke siden sist jeg har vært innom. Har liksom ikke hadd overskudd eller tid. Var tungt å komme over den siste nedturen. Vet egentlig ikke om jeg er helt på topp enda, men det kommer jeg vel kanskje ikke med det første. Iallefall ikke før lillemannen begynner å vokse og spise som normalt. Vi var på 6 mnd kontroll sist onsdag. Han hadde lagt på seg 35 gram siden vi var i Tromsø den 15. mars. Jeg tenkte nok at han ikke hadde lagt på seg så mye, men at det var SÅ lite hadde jeg ikke forventet, så det var litt nedtur, og har jo ført til at jeg stresser enda mer med den grøt-spisinga til Nikolas. Lyspunktet er at han har begynt å spise litt mer middag. Hurra hurra for det. Det merkes på humøret hans. Han har vært i betydelig bedre humør om ettermiddagene enn formiddagene.. I kveld spiste han litt grøt og. Jeg er spent på hvordan natta blir. Vi har ikke sovet mer enn en til to timer i strekk de siste 7-8 dagene. Det kjennes, for å si det sånn.

For å snakke om noe positivt: Han snudde seg rundt i dag, fra mave til rygg. Tok ham veldig kort tid å finne ut av det. Mest tror jeg fordi han hater å ligge på maven, så det er om å gjøre å komme seg raskt over på "rett" side. Men mamma blei så stolt og glad, -atte. I morgen skal vi til Tromsø igjen på ny kontroll. Blir spennende å se hvordan han har utvikla seg både med vekt og med lungetrykk.

I helga bar jeg alle plantene i drivhuset. Det ble skikkelig bra der når John hadde delt av huset og jeg hadde fått hengt opp bobleplasten. Så nå er det bare å håpe at jeg ikke vanner alt i jæl i min iver etter å ha noe å gjøre der ute.. hehe.

Ingen kommentarer: