Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 13. april 2008

snørr og hoste

Vi er blidd forkjøla, Nikolas og jeg. Snufs og snørr og hoste. Nikolas virker litt varm, så når han våkner skal jeg se om han har feber. Han er stakkar ikke helt i form. Heldigvis ser det foreløpig ut til at det ikke volder ham større problemer enn andre babyer som er forkjøla. Trett og grinete og dårlig mat lyst. Men jeg føler litt ekstra stress, og bekymring, og må følge ekstra med om han blir blå eller får andre pusteproblemer. Litt blek virkerhan, da, men det kan jo være normalt. Skal måle O2-metning litt senere for å være på den sikre siden. Svigers kommer til middag i dag. Skal lage lapskaus. John er kjørt til Skjervøy for å se på en elvebåt. En arbeidskollega av ham skulle selge en båt med motor til 5000,-kr. Det var visst veldig billig. Så han bestemte seg for å kjøpe. Det er forskjellen på oss. Han kan finne på å kjøpe en ting til 5000,- uten å blunke to ganger, mens jeg vurderer i det lange og brede for å kunne kjøpe noe til 600,-. Jeg tror jo selvfølgelig at hvis jeg hadde hatt samme impulskontroll som John, og samme dyre interesser, så hadde vi kanskje hadd litt trangere tider innimellom. Men, det er jo slett ikke sikkert. Han får nu bare styre. Bare han har penger til det så. Jeg har forstått det slik at det er en manne-dame- ting. Menn bekymrer seg skjeldent for økonomien. Det er liksom damenes "jobb". Hvis jeg skal kunne kjøpe noe i den prisklassen føler jeg at det må komme hele familien til gode- typisk kjerring. Nå investerte jeg rett nok i drivhuset for to år siden. Etter 6 år med vurderinger frem og tilbake. Da kunne jeg rettferdiggjøre det med at John hadde snøskutern. Den koster jo en god del mer både å kjøpe og å ha. Så... Jeg kan jo gjøre som en tidligere kjenning: skrive opp alt han kjøper og ta det igjen senere. hehe. Hun gjorde det etter at irritasjonen ble for stor med alt han kjøpte og kjøpte. hehe. Neida, jeg er vel ikke der riktig enda, for å si det sånn. Jeg får nok brukt min del av pengene når den tid kommer. Men jeg tror jeg foretrekker å bruke dem på opplevelser i stede for ting... Blir vel en konsert eller to i fremtiden óg som jeg kan dra med meg noen veninner på. hehe..

Snakk om drivhuset; Det spirer og gror. Det er koselig å gå dit ut å få litt vår-følelse og kjenne at der er andre ting i verden enn syke barn. Godt å ha noe annet å fokusere på, noe som gjør at man kan planlegge litt og se litt lengere frem enn en måned i slengen. For uansett hva som skjer så blir det jo sommer og det vil spire å gro i hagen.Om man vil ha krefter til å være der når den tid kommer er en annen sak, men uansett så må jeg jo komme meg ut litt.. Problemet mitt med drivhuset nå for tida er at det blir for varmt om dagen når sola skinner. 25 grader er for mye. Jeg kan jo åpne takluka i det ytterste rommet, men er litt redd for at det skal bli for kaldt igjen, for det er ikke så lett for meg å løpe ut dit på dagen dersom temperaturen skulle bli for lav, i og med at Nikolas ikke alltid er så enig i å være alene. Det går jo greit om han sover eller er i godt humør, men hvis han er grinete er det ikke så lett. I neste uke tror jeg at jeg skal så resten av det jeg hadde tenkt,så er jeg liksom ferdig med det. Begynner å bli utolmodig med at jeg har lyst å prikle en del av det andre som jeg har sådd, men de har vokst litt dårlig, så jeg tror jeg må gi dem noen dager til.. Tomaten som jeg planta her for noen uker siden døde. Alle foruten to ble angrepet av svartrot. Det ser ut til at to overlevde. Så jeg må antakelig kjøpe noen tomatplanter på gartneriet. Jeg har sådd nye cherrytomater, og de har spirt godt, men de er jo så små.. Det er forsåvidt de jeg sådde tidliger og fordi de stura så lenge, men de kommer seg vel. Det er jo enda noen måneder til full vekstsesong begynner. Den ene Dahlia-knollen fra i fjor har iallefall overlevd. I går kom det spirer opp av potta. Det var ekstra stas i og med at de så litt døde ut etter vinteren. De andre to knollene er ennå ikke noe liv i, så vi får se om de kanskje hadde hatt det litt for tøft.

Ingen kommentarer: