Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 21. april 2008

Snø-titing


Fikk skikkelig stor-invasjon av snøspurv idag. Sikkert over hundre til sammen. Det var, og er stor aktivitet på brettet. Noen skikkelig sultninger, de der. sloss og står i.. Jaja. De har det vel travelt med å komme seg nordover. Der i flokken er det tydelig at det er den sterkestes rett.

Er kjempesliten i dag. Nikolas var våken "hundre" gang i natt. La meg klokka halv ett og klokka to hadde jeg vært våken tre ganger. Klokka halv seks mente Nikolas at det var på tide å stå opp, men jeg tvang ham til å sove litt til. Det var egentlig nesten litt bortkasta, for han knødde og prata så innmari at jeg ikke fikk sove noe særlig allikavel. Så vi sto opp i 7 tia. Armene mine kjennes som de veier et tonn og det er nesten litt tungt å røre seg. Tålmodigheten er vel ikke akkurat på topp og det å sitte i stua å se på alt rotet tømmer meg for den siste rest av energi. Jeg kjenner jeg har litt lyst å sparke den gubben min litt bak for å få ham i gang. Den siste uka føles det som at han bare har sittet med PCn når han ikke har hatt ansvaret for Nikolas, selv om det flyter i alle rom(foruten etpar unntak- det skal han ha). Og det medfører at det kjennes som jeg går å rydder og styrer hver gang Nikolas er hos ham og føler at jeg dermed aldri får en skikkelig pust i bakken. Jeg kjenner at det snart renner over, og det er ikke bra. Samtidig orker jeg ikke tanken på å krangle om det igjen. Sist jeg klagde og kjefta så ble det bedre en stund, men så sklir det liksom tilbake... Er jo så innmari slitsomt med den kranglinga og jeg syns ikke det er noe gøy å være bitch, så det spørs hva som er verst... Ugh

Nikolas har egentlig vært i OK humør store deler av dagen i dag, men innimellom blir han kjempegrinete. Det er nok den tanna som plager ham. Ikke så greit.
Åsså merker jeg nå at der er en liten bestemt mann inni den lille kroppen. Han kan bli skikkelig irritert om han ikke får de som han vil- allerede. Og skriker skikkelig høyt om han er misfornøyd. Artig å se at han er mer med, selv om det straks blir krevende på en ny måte. Han utvikler seg iallefall normalt, bortsett fra det motoriske. Han vil ikke ligge på magen-snur seg straks tilbake på rygg igjen, så dermed får han ikke trent ryggen ordentlig og klarer derfor ikke holde seg oppe på armene. Disse musklene er jo de som skal hjelpe ham å sitte og krype, så det går litt treigt. Må prøve alternative måter å få ham til å trene ryggmusklene på, om jeg bare kommer på noen...

Ingen kommentarer: