Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 8. september 2008

mat-styr

Nikolas har vært i strålende humør i dag. Lekt borte- leken og løpt rundt hele dagen, og flørta stort med hjemmesykepleieren. Klarte seg fint uten ettermiddags luren og, tiltross for at han nesten ikke har spist noe. Det har vært litt styr med den maten i det siste. Det er slik som det var sist da han fikk spisevegring. Jeg forsøker å være vár på signalene hans og ikke presse ham, men allikevel så har han brekt seg flere ganger når han har spist. I kveld tok han to skjeer med grøt så holdt han på å spy. Dvs han brakk seg skikkelig. I tillegg til at middagen tydelig vokste i munnen. I går var det middagen som var til å spy av. Nå er jeg litt i tvil på hva jeg skal gjøre. En del av meg har rett og slett lyst til å ta en pause fra hele mat-opplegget, men han er jo så stor nå at jeg nesten ikke kan la være å tilby ham mat heller... Hadde det vært det at jeg hadde presset ham, at det var derfor han brakk seg, så hadde det vært enklere. Men han gapte som vanlig. Det var rett og slett bare ikke godt med mat. Kjenner at jeg stresser litt med dette nå. Jeg er jo så redd at det skal bli full stopp, sånn som sist. Vet ikke om jeg makter en runde til... Jeg forsøker å tenke at jeg er glad vi har puppen enda, og at det virker som at han klarer seg greit med den noen dager. Iallefall gikk det fint da han var syk. Jaja. Får bare ta det som det kommer. Hvilke alternativer er der, egentlig??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære lillesøster. Han ser så fantastisk bra ut no. Ikke stress med maten. Tannbryting og sånn påvirke dem veldig. Dessuten veksten som foregår i etapper. Prøv å gi han bittesmå teskjeer om gangen. Så har han jo puppen. Gi han gjerne melk/fløte i koppen som han sjøl kan styre med. Væske e jo det viktigste. SLAPP litt av, og lykke til.
Torill

Anonym sa...

Hei igjen..mat og småbarn e et himla styr,har endelig,etter 4 år,skjønt at de spiser når de e sulten.Vært mye styr m Aurora og maten og mange ganga lurt på ka d e ho veks av men plutselig så e alt som vanlig igjen..noen barn like veldi godt havrevelling,den e jo grei å ha i nøden om Nikolas klare den da ;)Følge spent m dåkker hver dag,og for all del:vi må skynde oss ut i sola når den endelig titte fram. God klæm til dåkker fra Hilde.