Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 12. juli 2009

Grønnsakssesong


Grønnsakssesongen er i full gang. Jeg har til nå høstet 8 agurk. To av chiliene er modne og skal høstes strax.. Paprikaen og tomaten trenger ennå litt tid. John hugde ned bjørka som skygget for drivhuset halve dagen, så håpet er at det skal bli mer sol fremover slik at det begynner å modne litt.. Sliter med å klare å få gitt nok gjødsel når de står på selvvanning. I tillegg synes jeg at selvvanningsanlegget fungerer litt dårlig i år.. Tror jeg trenger flere drypp i hver krukke, men jeg har ikke flere.. Vurderer å bestille direkte fra Blaumat. De hadde mange snope duppedingser som hadde vært fine å ha, men det var svinaktig dyre fraktomkostninger. 3-400kr, hvis jeg forsto det rett.. Så kommer toll-avgifter på toppen av det igjen... Men. Spørs om jeg ikke må bestille alikevel, for jeg finner ikke noen annen leverandør.. Grønt fokus som jeg kjøpte start-settet fra har jo så å si ingenting i sammenligning..
Hm.. Må se litt mer på det..Ja..
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

savne agurkan...dem e jo såååå gode... hihi.... :)

Siv Elin sa...

Du må komme på besøk, da, vettu;))

Anonym sa...

Hei!
Skal du ikke komme til Klubben mer i høst??
Storesøs.

Siv Elin sa...

Vet ikke ka det blir til. Blir vel en tur før snøen kommer, regne æ med. Men usikker når det blir.