Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

fredag 24. juli 2009

Ferieklart


De siste dagene har gått med til å gjøre klar hagen slik at den kan klare seg uten stell noen dager.. Plen er egentlig noe med det aller kjedeligste i hagen. Den er fin å se på når den er velstelt og grønn, men duamej hvor mye arbeid. Ørtentusen likedanne planter som må stelles og klippes og kjemmes hele tiden.. Nå har jeg ikke så mange likedanne i min plen, da. Snarere mange forskjellige.. Mange fine; både gule og hvite,,- pluss masse annet blad-rart, hehehehe. Det vises at jeg synes plen er Gørrrr, for å si det sånn. Men en slags grønt er det da, og kjempenyttig med gress i blomsterbedene om sommeren. Nesten ikke så man klarer seg uten.. Det nye blomsterbedet har fått et fint lag med plengress. Finfin gjødsel (spesielt når man har så mye kløver som det jeg har, hehe)samtidig som det dekker åpne jord-flekker i bedene og holder på fuktigheten.. 14 dager her nord uten vanning går fint når en har vannet godt på forhånd.. Alle krukkene er flyttet framfor huset slik at de står litt i skyggen og ikke tørker så lett.Når de står samlet er de også enklere å vanne for den snille naboen som har tatt på seg oppgaven.. Finnlands vita ros ser ut til å ville komme til å blomstre de neste dagene. Selvsagt mens jeg er borte -denne sommeren og. Det er så typisk. Den står der så full av knopper at jeg tror den blir kjempeflott.. (se dagens bilde)De siste par dagene med varmt vær har virkelig satt fart i knoppene som er uvanlig store og fine i år.. Synd jeg ikke får se den i sin fineste prakt, hullk... jaja.. Ikke så mye å gjøre med.. Søs; du får ta bilde dersom dere er innom mens vi er borte;) Skal forsøke å sende små blogg-oppdateringer underveis i ferien-- Om jeg husker på:)

Ingen kommentarer: