Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 2. juli 2009

Tulipaner 2009

Jeg satte mange tulipaner sist høst. Jeg skrev om det på hagebloggen. Av alle jeg satte har disse tulipanene blomstret i år. Fra venstre mot høyre:
Foxtrot(eller er det den jeg plantet i 2007?? Den ligner nemlig ikke på bildet i katalogen)
Tidlig dobbel, blanding
Ukjent(har nok sneket seg i blumex-pakken
Dordogne
Mount Tacoma

Lilac perfection
Blumex
Black Hero
Melrose(ikke som bildet i katalogen)
Pandion

I tillegg har Gregii Donald Duck, Golden apeldorn og Apeldorn Elite blomstret, men de blomstret av så raskt at jeg ikke rakk å ta bilde. Gregii Plaisir falt desverre ut av bildekollagen...Jeg hatt bilde av den på bloggen her tidligere...

Ikke alle pakkene med tulipaner ga like mange eksemplarer i blomst som det var løk. Fra noen av pakkene kom bare etpar tre av 6-10 stk. I sortene Lilac Perfection, Black Hero, Blumex, Plaisir, Tidlige doble, ... og Apeldorn Elite blomstret så å si alle løkene. Blumex, Lilac Perfection og Blak Hero står nå i full blomst og er mine absolutte favoritter...)Jeg håper på å få se Black hero i full sol snart så jeg får se hvordan den virkelig ser ut når den åpner seg.Takk til hageglede som ga meg den GRATIS.. Fordelen med kulda her nord nå er at tulipanene holder seg lenge.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: