Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 21. september 2009

Dobbelmoral, eller...??

Hver valgkamp møter jeg de, og jeg blir like forundret hver gang.. Denne gangen møtte jeg en etter valgkampen. En mann, med svært klare holdninger til den elendige norske flyktningepolitikken og til alle disse "forferdelige" menneskene som kommer til Norge uten å være forfulgt og med livet i fare, og som dermed kommer til Norge, kun på jakt etter et bedre liv for seg selv og sine.."Snylterne"...Som med et fnys strener avgårde til det blå FRP- teltet.. Og denne mannen har en dame som tydeligvis ikke er Norsk.. Av alle de jeg har møtt så har hun vært fra Asia, fra Russland, eller et annet tidligere "østblokk-land", eller fra en annen del av verden der det verken er "krig eller elendighet"... Og flere har snakket såpass gebrokkent, at de tydeligvis ikke er adopterte, eller på annen måte kan ha Norsk opprinnelse..

La meg slå det fast med en gang: Jeg synes det er flott at norske menn og kvinner finner kjærligheten i andre deler av verden. Kjærligheten kjenner ingen grenser. Jeg synes det er en berikelse for det norske samfunnet at vi får mer mangfold i landet vårt gjennom ulike former for innvandring. Og at også disse mennene som jeg har truffet på stand kan finne verdier i et menneske med annen kulturell bakgrunn og hudfarge er kort sagt veldig veldig bra.. Og uansett hva som er drivkraften for å komme til Norge så synes jeg det er stas, og jeg ønsker alle velkommen som har rent mel i posen. Vi har plass i masse vis.. Og jeg synes det er topp at vi har et lovverk som gir menn og kvinner muligheten til å bo i Norge med sine kjære som er fra en annen del av verden, tiltross for at de kanskje ikke har fått opphold på humanitært grunnlag eller har annen flyktningestatus....

Det er det som er dilemmaet, tenker jeg... At disse samme mennene,som jeg har truffet på, med en dame fra en annen del av verden, en dame som har kommet til Norge, kanskje uten å være i frykt for sitt eget liv, uten å ha rett til opphold i Norge på humanitært grunnlag, men på jakt etter et bedre liv; i dette tilfelle det gode livet med mannen hun er glad i. At disse mennene kan være så imot, og uten forståelse for at mennesker skal kunne komme til Norge, verdens beste land å bo i, på søken etter et bedre liv; At de kan være så fiendtlig innstilt til personer fra andre deler av verden er for meg uforståelig... Er det dobbeltmoral, eller er det bare at de ikke ser sammenhengen og dilemmaet?? Ikke vet jeg. Ikke betyr det vel så mye, heller. I den store sammenhengen. Men jeg kan bare ikke la være å undre meg, hver gang...

Ingen kommentarer: