Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

onsdag 2. september 2009

Hagens grøde...


Beklager at jeg ikke har blogget på en stund. Det har vært mye ute-tid i høst-varmen her nord.. Når jeg har vært innendørs, så har jeg jobbet med merknadsbrevet til NAVs klagebehandling. En omstendelig prosess. Har følt at det er som om jeg er oppe til eksamen. Hodet er som under eksamenstida.. Fokusert og "inneslutta".. Jeg har fått litt hjelp av slektninger som har innsikt og kunnskaper om lovverket og trygdebehandlinger. Tusen takk til dere som er så snille og hjelper meg!! Brevet er ferdig og legges i postkassen i morgen.. Det ble 7 sider... Tror ikke jeg får medhold. Jeg synes rett og slett lovverket er firkanta og ikke særlig tilpasset syke mennesker.. Hvis jeg får avslag må jeg kanskje jobbe med loven på en annen måte... Politisk...

I tillegg har jeg problemer med PCn. Den har sunget på siste verset en stund, og verset begynner å gå mot slutten, tror jeg. Jobbet et par kvelder med en presentasjon av skottland turen vår, men alt forsvant plutselig.. Jeg ble så oppgitt at jeg slo av og har lagt det hele på is. Det kommer- senere...

I dag måtte jeg ta en runde i hagen og drivhuset for å høste av det som var der. Det ble litt arbeid, for å si det sånn. Årets siste jordbæravling havnet litt i magen, og resten til syltetøy. Vi var blitt lei...Blåbærene vi plukket i går ble også til syltetøy... Chili og tomater skal bli til chilisaus i morgen. Jeg har laget en prøveflaske tidligere som var veeeeldig god:) men denne skal få MYE mer chili. Med så mye chili som jeg har skal jeg også sylte. Chili og hvitløk sammen skal visst være bra sort.. Det også i morgen...sukkerertene skal forvelles og i frysern... Og i tillegg er ripsen mer enn klar for høsting...

Puh. Høsten er en "slitsom" tid.. Men gøy alikevel,,

3 kommentarer:

Kjell Henning sa...

Hei sis. Det må være artig å se at man får høsta det man planta, spesielt under sånne forhold som nordnorge har. Det blir jo akkurat som god gammel husholdning, hehe.
En god, MEGET god vane når man jobbe med data: LAGRE OFTE MENS DU JOBBE! Det gjøres sånn: Når du starter et prosjekt, gi det et navn og velg "Lagre som" i file menyen. Etter at dette er gjort er det bare, ved (u)jevne mellomrom, å trykke ned "ctrl" og "s" og vips, så gjør det ikke no om dataen kæsje. Dvs. bare den starte igjen etterpå da.
Ang. kjøp av ny maskin, e HELT sikker på at Marita kan fortelle deg hvilken maskin du skal gå for. Hvis du ikke hvil ha laptop så e mini'en e godt kjøp, kremt. ;-)

Klemm fra lillebror og Jim.

Siv Elin sa...

jadajadajada. I know... men... æ skulle jo bare...hmm dåkker "religiøse" altså... Mac e for dyrt for mæ:)

Lula Burlesque sa...

ojoj, så ut som myyyyye godt der.. nam!!! :) så her e det bare å høste og sylte.. hihi...
Ja, herregud...æ har lært på den harde måten- når det gjelde med å ikke ta backup av ting på pc..haha! Argh! Men men...det e vel som med drikking, man lære aldri helt..haha!

Ja, sant...vi e litt små religiøse her vi sitt med mac´maskinan vårres. Hihi. Men den e fin, og den e god.. og den funke!!! Ho ho! Nu vurdere æ igjen iphone...det står liksom mellom den og HTC magic som e grisedyr i forhold... ;)
We´ll see... Og æ kommer gjerne med tips!! Hehheeh
M.