Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 21. september 2009

Korrigering

Jeg skylder å presisere:

Mitt forrige innlegg er ingen generalisering, og må for alt i verden ikke oppfattes slik heller. De jeg har truffet på stand er en svært svært svært liten del av alle de menn og kvinner som er sammen med en fra et annet land enn Norge.. Jeg har tenkt lenge på om jeg skulle publisere tankene mine, fordi jeg har vært redd for å støte noen av de som ikke passer i beskrivelsen, men som allikevel kan føle seg berørt på en eller annen måte... Kanskje burde jeg holdt det for meg selv... Men tankene boblet over...

Jeg har selv to søskenbarn som er gift med damer fra østen, en bror med kjæreste fra skottland, en venn med kone fra USA, en nabo med dame fra asia... For å nevne noen. Ingen i nærheten av å ha noe som helst til felles med de jeg har truffet på stand... Alle fantastiske flotte mennesker med stor omtanke for alle omkring seg.. Mennesker jeg har stor respekt for, som jeg er svært glade i og som betyr mye for meg.. Jeg håper jeg ikke har støtt noen... Det var i tilfelle ikke meningen... Tilgi meg om jeg har vært tankeløs og gjort en feilvurdering...

Det er i grunnen meg i et nøtteskall...

Undringen over de jeg har møtt som har et så annerledes syn på verden og på mennesket enn det jeg har er grunnlaget og eneste motivasjon for innlegget... Det var det hele---

2 kommentarer:

Kjell Henning sa...

Heia sis, Absolutt ingen grunn til samvittighetskvaler, hehe. Det er jo i situasjoner du erfarte at man virkelig kan undres over hva som foregår i enkelte hoder. Da e det greit å sette det ned i skrift, som den her bloggen f.eks.
Men det som nok irriterer mange e nok all den innvandringen som kommer og som forårsaker "gettoer" med fremmedkulturer, uten noe vilje til å integrere, men som nyte godt av Norske goder.
Et vanskelig emne, og fremmedhat/-frykt blir vi nok aldri kvitt.

Klem

Siv Elin sa...

joda. Jeg kan godt diskutere integrering og utfordringene knyttet til det.. Men det er liksom ikke der debatten har vært i det siste...

Og jeg har en drøm... om null fremmedfrykt/-hat ;)