Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

fredag 19. desember 2008

Varme tanker

Nikolas satt som en konge på båra på tur ut fra riksen.

Tusen takk til alle som har sendt oss blomster etter at vi kom hjem. Det varmer at så mange tenker på oss og bryr seg om oss. Jeg har ikke blogget de siste dagene. Jeg visste det kom til å bli tøfft å komme hjem. Jeg både gledet og gruet meg. Følte at jeg hadde litt for mye med i bagasjen som skulle passe inn i hverdagen... Opplevelser og kunnskaper som jeg kunne vært foruten. Og det har vært vanskelige dager. Det er liksom ikke så lett å bare falle tilbake til samme gamle rytmer. Det er mye spenning som sitter igjen i kroppen. Vi er slitne og det er vanskelig å klare å ta vare på hverandre samtidig som vi skal ta vare på Nikolas. Vi har nye rutiner vi må bli vante med. Bekymringene ovenfor Nikolas er kommet opp til overflaten igjen og frykten og angsten for tilbakeslag er vanskelige for meg. I tillegg til at det ikke ser ut til at den nye medisinen virker riktig slik vi hadde håpet så er der en uro for at det skal bli infeksjoner i kateteret eller at det skal stoppe seg til, at vi skal få en ny traumatisk opplevelse med det på toppen av alt annet. Jeg forteller alle at det går bra med Nikolas og at alt er som før vi dro ned, men samtidig har jeg en klump i maven som sier meg at han har litt mindre kapasitet. At ting ikke er helt som før... Men alt i alt så er jo Nikolas stort sett i god form, og skal gjøre veldig mye hele tiden. Det må jo være et godt tegn, selv om matlysten ikke akkurat er til å skryte av.. Håper jeg skal klare å finne styrke til å skape en god og fredelig juletid for Jim...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ønsker dere en riktig god jul. Det var vært fint å følge med og jeg har gledet med over at det har gått så fint, selv om det har vært tøft for dere.

Julehilsen fra Johanne på Halti

Teddybear sa...

Siv I am praying for all of you to have a Blessed Christmas and a Healthier New Year.

Enough is enough Lord please give this family the strength to go on, give they a beautiful Christmas as their hearts know Jesus is the reason for the season.

Send angles to protect this family from any more harm. Love Deb.

Lula Burlesque sa...

Hei, skjønne godt frustrasjonen. Ting går opp og ned..det e som i bølger..men sånn e det. Man må ta dem åsså. Vanskelig å skulle bruke all energi på lille Nikolas, og i tillegg e det to andre som også kreve sitt. Men man e sammen om det, det må man huske på. At det her e et firspann, ikke ettspann (om det e no som hete det...)Man får trekket lasset ilag. Æ håpe dåkker greie å senke skuldran såpass og puste roligere, nu når jula kommer innover oss alle. Og at dåkker greie å nyte jula sammen og ilag. :)

mange mange varme klemma, M.

Trude sa...

Kjære Siv Elin og alle rundt dæ.
En stor julehilsen med klem te dåkker fra oss her i Tromsø. Regne med det blir lite tid til blogging og data i dagene fremover,jobbe ri ett til vi drar ned til Harstad for å feire jul . Måtte dåkker få ei velsigna rolig og god jul sammen , det fortjene dåkker virkelig. Stor varm klem T

Kjell Henning sa...

Heia sis. Kan så godt forstå det her e en vanskelig tid akkurat no, med tanke på ka dokker akkurat har vært gjennom. Det tar frøktelig på å gå og være bekymra og redd dag ut og dag inn.
Men prøv og minne dokker sjøl på at det Nikolas akkurat har gjennomgått, pluss tilvenning til ny medisinering, tar tid å komme over. Han e nok ikke helt restituert enda. Men bare det at han har humør og vil sjøl e et godt tegn.

Prøv og senke skuldran litt, det kommer til å gå fint. Han e en liten kriger med sterk vilje og godt humør, og så har han en familie som e glad i han, det e den beste medisinen han kan få.

Lag en fin julefeiring og gled dokker med og over hverandre og la det gode humøret råde.
Vi tenke masse på dokker og e med dokker hele tiden.

Masse juleklemma fra lillebror og Jim.

Anonym sa...

Kjære Siv Elin, John, Jim og Nikolas!
Den siste tiden, sammen med resten av året som nå er på hell, har vært full av opp-og nedturer for dere. Mange tunge stunder, mange tårer og garantert like mange bønner om håp og fremgang. Dere har vært utrolig sterke alle fire, og jeg og mine håper dere får en fredfull og god jul. Dere fortjener det virkelig:-) Jeg beundrer den styrken dere har vist, og håper dere klarer å stå sammen i tiden som kommer.
Vi feirer julen i Klubbukt, og drar hjem i romjulen.

De beste ønsker for julen ønskes fra Cecilie m/fam.