Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

fredag 28. mars 2008

Grøt-søt


Idag var vi ute å trilla oss en tur igjen. Har bytta ut bag-vogna med sports-delen, sånn at han kan se litt hva som er rundt om han er våken. Han var våken sånn omtrent 500 meter, så sovna han. Det var 4 varmegrader ute, men skikkelig skarpt i lufta, slik at det føltes som kuldegrader. Men kjempfint, med sol og vindstille. Masse skyer rundt så det så ut som det snødde på alle kanter, men akkurat her på Storslett var det sol. Dina var også med. Hun er blitt skikkelig flink. Hadde henne løs nesten hele tida, og hun går ikke til andre hunder selv om de bjeffer så de holder på å sprekke. Og folk lar hun også gå forbi uten å hilse. Veldig behagelig..

Vi styrer fælt med den grøt spisinga. Ingenting smaker visst godt. Det begynte jo så fint de første par tre dagene. Han gapte som bare det og det virket som han syntes at det var skikkelig godt. men så plutselig så var det bare pyton. Nekter å åpne munnen og blir skikkelig grinete og sur når jeg skal forsøke å overtale ham. Har prøvd i to uker snart å få ham til å spise, Men vil verken ha middag eller grøt. I går kjøpte vi inn noen nye sorter som vi har prøvd oss på i dag. Ingenting falt i smak. Eneste han tok litt av var den siste vi prøvde. med havre og hvete, og som jeg raspa litt eple i. Den åpna han munnen for iallefall, selv om han spytta det ut igjen. Og middagen som jeg selv syntes ble skikkelig fin den brakk han seg av. hehe. Jaja, sånn går nu dagene. Forsøkte å gi ham litt brød og i dag, for jeg leste om noen oktoberbarn på nett som ikke ville ha grøt men som hadde spist brød så det hylte. Men det brakk han seg av både lenge og vel. Så-ingen suk-'ess, med andre ord. Skal forsøke den havre-grøten igjen i morgen, så får vi se. Heldigvis tar han puppen litt bedre nå, er ikke riktig så mye hyl og skrik lenger.Så det er jo en fremgang.

Jeg har følt meg litt "blue" i dag. Har vært trett og sliten etter to netter med MYE våkning og grining. Han sover liksom ikke så godt om nettene. Vet ikke riktig hva som plager ham. I natt var han askegrå hele gutten ,så vi måtte sette på ekstra oksygen. Vet ikke om det var det som virket, men han sovnet iallefall en liten stund etterpå. Nei. Uff. Jeg skal ikke begynne å bekymre meg igjen. Ikke enda. Han fikk jo vaksine i går.Kanskje det hadde litt å si i natt. Håper helga blir fin i allefall...

Ingen kommentarer: