Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

lørdag 8. mars 2008


I dag kom vi oss ut på ski, jeg og Dina. Kulingen lot vente på seg så det var en fin tur med sol og godt skiføre. Dina trakk som bare det så det lover godt for påsketurene til Hege. Om hun skal låne Dina, da. Jeg har sagt at hun kan få lov om hun vil. Dina har godt av noen gode lange turer, og er jo en god tur-hund som ter seg sammen med folk, så det går vel fint. Vi traff masse folk i skisporet. Ketil var ute med terriern Leo, og det var Leos fortjeneste at det ble så god fart hjemover. Med "guttelukt" i nesa fikk Dina farten opp. En av naboene var også ute på tur med den eldste gutten. Var kjekt å treffe litt andre folk til en avveksling slik at man ikke glemmer helt hvordan man skal prate med andre. I morgen skal jeg forsøke å se om jeg kommer meg i kirka. Jim skal være minestrant, så jeg tenkte jeg skulle gå å se hvordan det går for seg. Håper det passer seg slik med spise og sovetidene til Nikolas.

Livets første grøt-smak ble gjennomført med stort hell for Nikolas i dag. Han syntes det var kjempegodt, og hadde sikkert spist masse om han hadde fått lov. Men vi måtte jo begynne litt pent. Halv tolv kom bestemor, tantene og små-søskenebarna på besøk. Koselig med besøk. Bestemor hadde bakt kaker å greier. Det var stas for Nikolas å få sitte på så mange forskjellige fang på en dag. Kobla fra oksygenet en stund, og det gikk veldig fint. Holdt sæ godt over minimumsverdien. Men han blei snart litt trøtt for jeg måtte vekke han så han ikke sov seg gjennom hele besøket, og da måtte vi sette på O2-en igjen. Ellers har humøret hans vært litt så-som så. Litt smågrinete innimellom. Det er lov når man er liten. Ikke alle dager kan være like gode.

Min kjære "lillebror" hadde skrevet på bloggen min her at de skulle forsøke å komme seg på besøk til oss i påsken mens de er her i nord. Jeg ble så glad. Håper at værgudene er på vår side... Syntes jo det var litt leit at vi ikke kunne dra hjemover til finnmarka i påsken som vi hadde planlagt- og som vi alltid pleier å gjøre. Spesielt leit ble det når Kjell skulle komme fra Scotland som jeg ikke har sett på to år, og enda hadde fått med kjæresten... Jeg håper-håper det går seg til. Å dra til Scotland og England i sommer var jo en av de mange planene jeg hadde lagt for dette året og som ikke lar seg gjennomføre, så det hadde vært ekstra koselig om de hadde kommet seg hit...

2 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

bra dåkker kom dåkker ut litt, syns sikkert dina åsså. =) og blir nok bra med besøk i påsken, så lenge været hold sæ..

Linda sa...

Hei.
E innom sida di nesten hver dag for å se kordan dåkker har det.
Fint at du får tadd dæ en tur ut iblant...tenke på nåt anna.
Det blir litt tomt her "hjemme" i påsken uten dåkker.Dåkr bruk jo alltid å være her...Men æ håpe dåkker får en fin påske likevel.Så håpe æ vi får anledning til å sees snart.Hils John,Jim og Nikolas.
Klem fra Linda