Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

onsdag 26. mars 2008

Onsdag

Idag var vi ute å trilla oss en tur. Det var kjempefint. Flott vær og Nikolas sovna før han hadde nådd vogna, så det gikk veldig greit. Han har sove en god del i dag to ganger to timer pluss en liten "lensmanns lur". Vet egentlig ikke om det er mye, sånn for barn på 6 måneder. Nikolas har jo aldri sovet noe særlig mer enn en halv time i slengen et par ganger om dagen, så for meg virker det som han er veldig trøtt. Jeg må spørre helsesøstera i mårn. Hun kommer hit klokka to for å gi ham vaksine. Han har jo ikke fått noen av de ordinære vaksinene enda, så i mårn får han den første. Heldigvis har Nikolas vært litt blidere de siste par dagene, så det har vært greit å vært hjemme alene på dagtid. Det virker som han kjeder seg litt sammen med meg om dagene, for han lyser opp i et stort smil når John og Jim kommer hjem. Det er jo koselig både for meg og for dem. I kveld har han grina litt mer igjen. Ikke fått bæsjen. Regner med det er det. Han hadde en lengre, alvorlig samtale med meg på stellebordet i kveld når vi tok nattdrakten på. Virka som han virkelig skulle fortelle meg hvor trasig allting var og hvor fælt han hadde det. Var mye "øøøøæææææ" og "rrøøøøørrr" og "mmmmrrrrøø". Han er nå så søt atte..

Mamma ringte i går. Det hadde visst vært en røykfylt, men fin påske der oppe.4 storrøykere i hus hadde visst vært merkbart for en som ikke er vant til sånt. Ikke det at hun klagde, men .. Det er jo koselig når hun ringer, men jeg blir litt sliten av og til. Hun vil liksom ikke slippe tak i allergi-teorien hennes med tanke på Nikolas. Og maser om det hver gang. Også skal hun hele tiden fortelle meg i detalj alt som jeg må gjøre og ikke må gjøre med Nikolas. Skulle tro jeg var 14 år og ikke 34, og ikke hadde sett et spedbarn noen gang før... Jaja. Det er jo godt ment. Jeg skjønner jo det. -Og jeg er jo glad i henne allikevel. Og noen ting er jo fint å få fortalt, for man husker jo ikke alt i og med at det er 14 år siden sist, og jeg bare har gjort det en gang før. Men det kan rett bli litt mye innimellom.. Åsså er det jo mange forskjellige måter å si ting på... Sukk. Men man får bite tenna sammen og forsøke å få henne over på andre samtaleemner og håpe at hun en vakker dag har tro nok på meg til at vi kan snakke som to voksne mennesker :)

I forgårs sådde jeg litt og satte ned rotklumpene og knollene jeg hadde bestilt. Har kjøpt meg en canna og en daglilje. Blir spennende å se om jeg får de til. Var jo å måkte fram drivhuset her om dagen. Det var deilig å sitte litt der å kjenne at våren var i anmarsj. Merka det i fjor at våren ble litt lengre når jeg kunne begynne ute i drivhuset mens snøen ennå lå tungt. I år blir det jo enda litt tidligere. Må få gubben ut å få delt av huset så jeg kan gå ut å henge opp bobleplasten å fyre i gang. Skal dele det av slik at jeg ikke behøver å fyre opp alt på en gang, og slik at jeg kan ha litt temperaturforskjell utpå våren. Tomaten skal jo ha det varmt mens sommerblomstene skal ha det kjølig. Ble et problem i fjor...Begynner å bli litt mye på gulvet her inne på loftstua nå. Ikke det at det gjør så mye, for vi bruker jo ikke den til noe akkurat for tia, men det er litt varmt der... Spesielt når sola står på om dagen...Fuksiaen som jeg hadde til vinterlagring på hagan gartneri hadde ikke klart seg. Så jeg har bestilt ny. Kommer i begynnelsen av april. Håper de er i bedre forfatning i år enn i fjor. Da var det bare en av 3 som klarte seg... Til helga skal jeg så litt mer. Artig med jord under neglene:)

Ingen kommentarer: