Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 26. april 2009

For lite plass??




Som så mange andre hagegale mennesker så har jeg selvfølgelig klart å overvurdere plassen jeg har i drivhuset. Eller det vil si... Jeg undervurderte overlevelsesevnen til knollene mine som jeg hadde på overvintring, plus at jeg fikk noen flere begonia enn beregnet og noen gladioler jeg hadde glemt at jeg hadde tatt vare på så. Vips.. Smekk-fullt av store potter med diverse.. Jeg var nødt til å skru opp temperaturen i den innerste delen av huset når jeg flyttet tomaten og paprikaen ut. Alt annet bare spratt i været, selvfølgelig. Det gjorde for så vidt ingenting til å begynne med for de sto å sturet litt i og med at temperaturen hadde vært såpass lav. Men nå måtte de ut av varmen, rett og slett. Begoniaen hadde strukket seg veldig og var allerede begynt å blomstre.. Litt i tidligste laget, for å si det sånn. Men pytt.. Lurer på om jeg kanskje skulle forsøkt å toppe den. Men jeg vet ikke helt hvordan den vil takle det... Problemet er nå at jeg ikke får plass til alle småplantene. De trenger å komme seg i litt lavere temperatur for ikke å bli lange og slengete.. Samtidig er grønnsakene små og trenger ikke riktig all den plassen de har til rådighet ennå. Så jeg må finne på noe lurt.. Har flyttet det som var mest kritisk, så får jeg sove på hva jeg skal gjøre med resten til i morgen. Det har meldt bra vær så det kan bli en fin dag å jobbe i drivhuset.

Først må jeg med dyrene til veterinæren. Diesel har en lei øreinfeksjon. Skal samtidig få sett på øynene til Dina, om hun trenger antibiotika.. Det renner.. Blir vel en tusnlapp på det kan jeg tenke meg.. Ugh.. Kjipt når man er blakk i utgangspunktet, men sånn er det. Godt man har litt "gammelpeng"...

2 kommentarer:

bente sa...

Kjenner veldig godt til det der, kjelleren er full, jeg har enda ringblomstene og kålplantene å prikle og enda kommer det mange fuchsiastiklinger i posten de neste dagene

Siv Elin sa...

Uhu. Ja. jeg skal prikle ringblomster iløpet av uka...