Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

tirsdag 28. april 2009

Leeerraar!!

Puh. I dag var første dag som vikarlærer. Huhei hvor det gikk ... Gruet meg veldig i går kveld og i dag tidlig. Men det gikk vel forsåvidt nokså greit. Var litt som å kaste seg utfor skrenten uten helt å vite hva som var i skråningen og nederst, for å si det sånn. Litt humpete var det såvisst. Men jeg kom meg hel ned... 8 og 9 klasse.. Selvfølgelig ble jeg utnyttet til det fulle, og lurt sikkert ørten ganger av elever som skulle snike seg unna osv.. KLarte tilogmed å miste etpar stykker en liten stund. Men de dukket opp igjen... Og hva kan man egentlig gjøre når elevene nekter å gjøre det de har fått i oppgave?? Man kan jo ikke trykke ordene inn i hodet på dem heller.. Og ikke visste jeg om årsaken til at de ikke giddet å gjøre noe.. Var det fordi de hadde lese og skrivevansker eller var de bare late?? Føltes unektelig kaotisk ut innimellom med elever som turna rundt i klasserommet. Hehe. Menmen, Fikk da litt ro, innimellom. Må bare øve meg litt, tror jeg.. I morgen er det engelsk og GYM av alle ting. Hehe-- Jaaada. I neste uke er det nesten full timeplan... Så får vi se om dette er noe for meg, da...

5 kommentarer:

Lula Burlesque sa...

høres kjempe spennanes ut.. .;) det e bare å hoppe i det ja... sant det.
Masse lykke til som lærer..hihi, trur nok du kan være en super lærer. ;) Ha tålmodighet!!!

masse klem

Kjell Henning sa...

Hmmm, og så 8 og 9 klasse da, og uten lærererfaring, DET hørtes fali' ut det. Du får prøve å snike litt gode råd ut av storesøs, he he.
Får inderlig håpe ongan der e lettere å håndtere enn i Hammerfest.
Men stå på, det går sæ nok til etterhvert som du lære knepan.
MAsse klem fra oss to her i Skottland.

Teddybear sa...

Hi Siv sorry it has been a long time. Am I reading your blog correctly? You are going back to school or are you teaching?

It sounds like you are back in school - that is great my prayers go with you. Love Deb

Anonym sa...

Heisann!
Å-ja, lærer! Må si du e tøff som tar den utfordringa på strak arm...8.og 9.-klassinga e jo ikke alltid de enkleste.Det kan være mye hormona og "løsrivningsatferd" der ja:-) Du får ha masse lykke til:-)
Klæm fra Cecilie

Siv Elin sa...

Hi Deb. I'm trying out my teaching skills. It's really been a new challenge for me..