Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 19. april 2009

vår-vær

Jeg våknet av at Diesel bjeffet i gangen. Sto opp og så at det var et skikkelig uvær ute. Jeg tenkte strax på drivhuset mitt, og at jeg hadde glemt å sette varmen på heldøgns-varme.. Temperaturen var begynt å bli litt for lav for tomaten og paprikaen, så jeg kastet meg i klærne og løp ut. Heldigvis. For mens jeg var i drivhuset kom det et skikkelig vindkast og tok tak i den ene takplaten som løsnet i toppen. Jeg kom meg ut og fikk trykket den på plass. Men jeg så at dette kom ikke til å holde, og den holdt på å blåse avgårde to ganger mens jeg sto der å passet på. Så jeg måtte løpe å finne fram skrumaskin og takskruer og skru platene fast i tre- bjelkene som er lagt som ekstra støtte inni huset.. Og mens jeg holdt på med dette, så holdt sannelig den ene vegg-platen og på å løsne. Så da måtte jeg finne frem lastestropper og rett og slett stroppe huset sammen. Huff og huff.. John er på jobb, og har vært det i hele dag, så jeg var på egenhånd.. Heldigvis er jeg ikke helt teknisk analfabet, så jeg fikk det da til.. Og jeg tror at det skal gå bra med huset denne gang, for nå har været løyet litt. Får bare håpe det var det med uvær i år. Jeg så for meg at drivhuset og alle plantene mine forsvant i snøføyka.. Hadde jeg ikke vært der akkurat da så hadde det nok forsvunnet i uværet. Løsner først en plate så går jo resten på et øyeblikk.. Greit nok om uværet tar drivhuset i januar, liksom. Men går det nå så forsvinner jo hele årets sommerblomster med... Jeg ser jo nå at ti tusen ekstra investeringer da jeg alt brukte penger på drivhus burde vært brukt for å fått et som tåler litt mer. Menmen. Det sto jo fint under Narve for et par år siden, så jeg var rett optimistisk på husets vegne. Men vær og vind har vel slitt på konstruksjonen slik at det ikke holder like godt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann!
Så bra at du berga drivhuset og alle plantan. Du e jo praktisk anlagt til tusen, og god oversikt over verktøyet har du åsså siden du fant tak i både skrumaskin, skrua og latestroppe:-) Eller kanskje e det mannen som har det så ryddig på verkstedet sitt?:-) Det va i alle fall fra at du klarte det:-)
Håpe du får tia til å jobbe med dæ igjen, tenke på dæ!
Klæm fra Cecilie:-)

Anonym sa...

Lastestroppe hete d....:_)
Cecilie