Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

lørdag 30. mai 2009

Det gror over


Blomstrene i drivhuset begynner å bli skikkelig utålmodige. Dessverre har det ikke vært mulig å holde temperaturen lav nok på grunn av at det ble en smule overfullt--kremt.. Siden agurken og paprikaen ikke vil ha under 14 grader ble det hele svært vanskelig. Resultatet er at tomaten ennå står i alt for små potter og alt for trangt og temperaturen i hele drivhuset har vært på 15-20 grader kontinuerlig. Dette fordi jeg ikke fikk delt av i kald og varm sone, slik jeg hadde planlagt. Så nå er løvemunn i full blomst og skriiiker etter å få mer jord og næring, skaugumbegonia blomstrer for fullt og alle krukkeplantene står som sild i tønne og strekker seg oppover. Jeg hadde håpet at det skulle bli mulig å plante ut i neste uke, men værmeldingen de neste 10 dagene sier kaldt-kaldt -kaldt og regn-regn-regn... Det melder ned i 2 grader om natten, så jeg vet ikke om jeg våger å ta sjansen på å plante de ut... Tirsdag i denne uka sluddet det- med samme værmelding, så sannsynligheten for at det kommer sludd i neste uke er absolutt der... Da er det store spørsmålet: Skal jeg våge å plante de ut og dekke med fiberduk, eller bør jeg plante de over i større potter, eller skal jeg ta sjansen på at de klarer seg slik de er fram til det blir bedre vær, sånn forhåpentligvis en gang midt i juni???Jeg MÅ snart få ut noen planter uansett på grunn av grønnsakene... Forbanner Nord Norge og snø og kaldvær og dritt og.....@ **{}!!!!~~ Det hjelper så lite at de bader i sjøen i Oslo-området....

Ingen kommentarer: