Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

søndag 24. mai 2009

Hva vi gjorde i London


Den første dagen gikk med til å oppleve det vi kunne av Arsenal fotballklubb. Først brukte vi noen timer på Addidas- shop og Nike-Town på jakt etter de optimale fotballskoene før turen gikk til Emirates stadium og Arsenal-museum... Desverre hadde Arsenal bortekamp denne helga, så vi fikk ikke sett kampen, men vi fikk vært der, og lært litt Arsenal historie. Nyttig for oss som ikke kan så mye(les: meg).

Dag 2 var søndag, og da var det Market- dag. Jeg hadde satt som mål å komme meg på Camden marked, og sånn gikk det.. Det var et eldorado for alle som liker retro, rocke effekter, gamle ting og litt sånn "burlesque".. Morsomt å ha vært der, men kjøpte egentlig ingenting. Var litt redd for veska mi og for kameraet, så jeg tok ikke noe særlig med bilder. Jim observerte et par stykker som fulgte litt vel godt med...

Når vi hadde gjort unna Camden dro vi ned til sentrum igjen og tok oss en tur på picadelly sircus. Været var veldig ustabilt med regn og vind og nokså ufyselig innimellom, så vi tok oss en tur på Kino og så Star Trek.. Kanskje ikke det man tenker man skal gjøre når man er i London, menmusical og teater er liksom ikke helt vår greie, så...

Mandag gikk vi gjennom Hyde park og til science museum. Var innom Harrods og kikket på alt det exklusive som var der, og tok turen tilbake til Addidas shop og Nike-Town i oxford street og fikk kjøpt fotballsko. Spiste og dro til hotellet. Utslitte etter en lang dag med mye gåing.

Den siste dagen dro vi på shopping-tur. På jakt etter de riktige butikkene, med mål om å få brukt litt penger og kjøpt noe. Jeg hadde til da kun kjøpt et par sko. Vel.. Som sist da jeg var i London fant jeg selvfølgelig ingenting, og endte opp med nok en veske... Så da hadde jeg jo masse penger å bruke på tax-free shoppen på flyplassen.. Hehe..


4 dager i storbyen var i grunnen nok. Vi fikk sett det meste, egentlig. Selvfølgelig er der hundrevis av museumer som sikkert kunne vært intressante nok, men det er virkelig ikke så om å gjøre med det. London er nok en by man kan dra til mange ganger, og fremdels ha masse å se. Vi skal dra igjen, men da bare som voksne, tror jeg. Og få oppleve litt britisk pub og ute-liv. Med en tenåring på tur så syntes vi det ikke passet med det denne gang... Og når man kan reise fra Tromsø tur retur London for 1000kr, så behøver det ikke bli så lenge til neste gang heller...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uh ! Jeg får rejsefeber !..
Vil selv gerne rejse til Florens !
Thomas skulle sikkert gerne have set Arsenal..

Kirsten

Anonym sa...

Hei lillesøs!
Blir gjerne med til London. Ei venninna og æ har bestemt at vi hvert år skal ta en storbyferie i høst- eller vinterferien, og en sydentur i året. Som du sier så vet man aldri nåt om fremtiden, så vi vil nyte livet no når vi kan. Vi reise til syden den 19.juni, Har ikke bestemt kor, enda.
Kanskje nån daga i Oslo på tilbaketurn.
Dessuten: Storesøs snakke av erfaring: Vern om det som e viktig no. Det kommer nye tider og nye muligheter der andre ting blir viktig!
Klem.
Torill