Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 7. mai 2009

Løk i år??

Vel. Det ser ut til at i hvert fall en av de mange hundre tulipanløkene jeg satte i høst kommer opp.. La oss bare håpe den faktisk begynner å blomstre også. Jeg er veeldig spent. Det er alltid så spennende med løk. At man må gå i mange måneder å vente før en kan få se hva det blir av de.

Snart er all snøen borte foran huset, og om ikke altfor lenge kan vi begynne så smått å rake plenen.Tror jeg venter en stund før jeg rydder blomsterbedene. Blir nok ennå noen frostnetter.

Påskeliljene jeg satte på kirkegården for noen uker siden ser ut til å trives veldig godt. Blomstene hadde vokst i størrelsen etter at de kom ut, og de så ikke ut til å ha tenkt å gi seg ennå. Temperaturen har nok vært perfekt.

Satte noen blad- stiklinger av streptocarpus for en tid tilbake. De er blitt til noen aldeles nusselige små vrifrukt-babyer. Så får vi håpe jeg ikke dreper dem før de rekker å bli store...
Bilde av en i blomst..

4 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

bladstiklinger er tøft, det har jeg ikke prøvd meg på enda. Men stiklinger generelt er jo superartig da, kjekt å få de til å slå rot :)

Krysser fingrene for at det blir en forrykende tulipanblomstring hos deg :D

Siv Elin sa...

Hehe, ja, det har en tendens til å bli litt mange av hver sort når man først setter i gang med stiklingene:)

Var å kikka litt rundt i hagen og det ser lovende ut med tulipanene. Jeg krysser alt jeg har;)

Anonym sa...

Hei1
Har samme erfaring. Har vanskelig for å kaste goge avleggera, så no har æ 6 potteplanta i hvert vindu. Blomkarsen e foresten bynt å blomstre.....
Storesøs.

Margrete's lille hjørne sa...

Hei!

Er det mulig å spørre hvordan du setter stiklingene? bare kutter du av et blad og setter ned i jorda, eller gjør du noe med bladet for å få røtter fort?

Margrete