Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

onsdag 18. mars 2009

1.dag på jobb

I dag var jeg på jobb for 1.gang på 1,5 år. Har spurt om å få aktiv sykemelding, og skal forsøke meg på jobbe noen dager på blomsterforretningen der jeg jobbet tidligere. Det gikk greit å være på jobb. Var litt spent på hvordan det ville bli å handtere blomsterordrer til begravelser, men det gikk egentlig veldig greit det og. Følte at jeg ikke orket å skrive sløyfer til båredekorasjonene, så det kan noen andre gjøre. Det ble for kjipt, kjente jeg. I morgen er det kommunestyremøte, og fredag jobb igjen. Hektisk.. Kjente at det hadde vært godt med en rolig dag, menmen.. en annen gang..

Fyrte i gang drivhuset i går og flytta alle knollene og frøplantene ut. Det er allerede fullt.. Prikla noen av staudene jeg hadde sådd, pluss løvemunn. Så hadde jeg jo glemt at jeg hadde bestilt noen dahlia fra Zimtrade, og kjøpte noen i Tromsø da vi var der. Begoniaen jeg snakket om tidligere delte jeg i 4, sååå da ble det fullt, gitt. Har bare tatt i bruk halve drivhuset for å spare strøm.. De store pottene tar mye plass, selv om jeg forsøkte å sette alle knollene i så små potter som overhode mulig.. Så nå må jeg omregulere litt for å få bedre plass...

Diesel er over- kåt om dagen. Dina er begynt å bli veldig klar for å "ta ham imot", så vi må ha de på hvert sitt rom.. For et pes...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære lillesøster. Så godt at du e i gang igjen. Ikke vær REDD for å glemme. Du glemmer aldri. Innimellom kan det heller sies at kroppen fortrenger. Det e bare våres overlevelsesevne som hjelpe oss på den måten når det e som verst. Du vil huske når du tåle å gjenoppleve det. Livet e ofte urettferdig, og vi har ingen garantier for nåt som helst. Men vi må tørre å leve, og ta imot de godan som vi får. Og vi får nån smell også. Om du skulle tørre å få 10 barn vil ingen bli som Nikolas, og sannsynligheten e liten for at ulykka skal skje igjen. Husk at du har mange omkring dæ som treng dæ. Klem fra storesøs.

Teddybear sa...

Siv I am proud of you going back to your job. Yes doing funerals will be hard, you might want to wait on them for awhile.

When I had my own floral business and my best girl friend passed her boyfriend asked me to do the floral arrangement I cried the whole time. Then I had to deliver them - I still remember that day as if it were yesterday (Oct 1997).

I will be glad to keep you in prayer if those arrangements come along, just let me know. Love Deb.

Anonym sa...

Heisann Siv Elin!
Jeg følger med deg og dine, tenker ofte på hvordan dere har det.

Fint å lese at du etterhvert får fylt hverdagen og "hodet" ditt med andre ting, og vær aldri redd for at minnene om Nikolas vil forsvinne. Han er i hjertene deres, og minnet om han vil alltid være der.
Jeg tror at det etterhvert blir sånn at det er du selv (i stor grad) som bestemmer når du ønsker å minnes lydene og luktene, de små, men så verdifulle detaljene. At du selv får det meste av kontrollen over når du vil hente fram disse minnene....

Stahet gir pågangsmot er det noe som heter, og det synes jeg du beviser nå:-)
At dager blir vanskelige i lang, lang tid framover er vel realiteten, men pågangmotet ditt får deg til å reise deg igjen. Det er jeg helt sikker på:-)

Lykke til med alt som skal spire og gro i drivhuset, og den kåte bikkja...

Klæm fra Cecilie