Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 9. mars 2009

Jobb

Jeg har sagt ja til å jobbe på blomsterbutikken og gartneriet der jeg jobbet tidligere fra og med neste uke en gang.. Jeg får vite i morgen hvilke dager som er aktuelle. Sykemeldingen min går ut på onsdag. Jeg vet ikke egentlig om jeg er helt klar. Men jeg går jo rundt med klump i halsen uansett hvor jeg er. Hjemme er vanskelig, ute er vanskelig, å være med venner er vanskelig og være alene er vanskelig.. Alt er vanskelig. Så jeg har bestemt meg for at nå skal jeg forsøke jobb. Har jobba 5 minutt på valentinsdagen, og det var faktisk fint.. Så. vi får se(kan vel kanskje ikke regnes som jobb, da, men,...). Har til og med lovet at sjefen kan dra på ferie et par uker. Jeg skal jobbe, hvis hun trenger meg.. Og det skal jeg. Uansett hva som skjer så skal jeg nok klare de ukene hun er borte i alle fall.. Om det blir behov. Noen dager blir det uansett.Fra slutten av denne måneden og fram mot påske regnet hun med at det ble nok å gjøre... Det som jeg synes er verst er at jeg ikke kjenner meg selv lenger, så jeg vet ikke hvordan resultatet blir. Men viljestyrken og stahet har jeg nok til at jeg skal klare å gjennomføre det jeg har satt som mål.. Så tar vi resten som det kommer... I morgen drar vi til Tromsø for å se på en ny hund og. Diesel. En 6 mnd gammel rottweiler gutt som de har på dyrebeskyttelsen i Tromsø. Skulle jo liksom ikke ta ny hund ennå, men min søster lurte meg til å kikke på bildene på nettsida til dyrebeskyttelsen, og da var jeg jo solgt.. Se selv: Direkte nusselig var han... Far ble og forelska, så da var det bare å avtale tidspunkt og dra til Tromsø for å se.. Hvis han er så fin som de sier han er så tar vi ham med oss hjem på onsdag.. Det skal bli meg et leven, for Dina har løpetid, menmen. Det går vel greit... Håper jeg..

8 kommentarer:

Kjell Henning sa...

Heia sis, way to go :D Det blir nok nån tøffe stunder, men det kan sikkert godt hende det e lettere enn du frykte. Det e uansett godt å høre at du drar dæ sjøl ut av den situasjonen du e i no og prøve no nytt. Det kan bare komme godt ut av det. Godt for de andre to også å vite at du e ute og e opptatt med andre ting.
Lillebror e så glad atte :)
Ny hund i huset hjelpe nok også å sette fokus på andre ting, så no får du tre rundt dæ som trenge oppmerksomhet.
Kjempeklem fra Lillebror og Jim.

Teddybear sa...

Siv I think this is good for you to be able to go back to work. Your heart is in the flower shop I know you will do well.

I also believe that a dog at this point will be theraputic for you and your family. I am praying for you, Love Deb.

Trude sa...

Ojjjjj,,,både jobbing og ny hund:-) Det blir nok veldig spennende ska du se. Dina m/løpetid vil nok gjøre så du får nok å tenke på...(homre*) MEn det er flott å få andre ting en bare må ha fokus på. Det kommer til å gå bra"" Spennende at du ska inn i blomsterbransjen igjen, æ VET jo det at du elske faget å at du e superflink. Stor tirsdagsklem, å lykke til med hundebefaringa:_)

Anonym sa...

ååh så søt han va :-) Høres ut som en flott hund. Trur det blir bra for dokker med et prosjekt. og vi passe dem gjerne dersom dokker reise bort
mona

Anonym sa...

Hei Siv Elin
Du har tatt, og tar, mange steg frem og mange steg tilbake, men stegene fremover blir stadig lengere utfra det jeg klarer å lese. Og det er bra.
Godt å høre at du gradvis lar fokuset flyttes over på politikk, organisasjonsarbeid, jobb og ny hund. Du prøver deg fram, og du vil lykkes. Det er jeg sikker på:-)
Sola skinner i Hammerfest idag, håper den skinner for deg også:-)
TenkePåKlæm fra Cecilie.

Hildemor sa...

:)
Kan ikke annet enn å HEIE på dæ,Siv Elin :)

Kjempeklemz :)

Anonym sa...

Heia søss. Så flott at du vil prøve deg ut i arbeidslive igjen. Tøft kan d bli i begynnelsen men etterhvert blir d lettere. Husk at du har masse tanka og følelsa som skal bearbeides og som kan ta ti å leges. men så lenge man bare vil sjøl så kommer de til å gå bra. Men bare la tåran komme selv på jobb, man treng ikke å forklare for andre hele tia. Ny hund som treng masse oppmerksomhet e åsså en kjempe fin terapi. Ønske dæ lykke til me begge delan. D her kommer til å gå kjempe fint, bare ha tolmodighet me dæ sjøl. Klem fra Norunn

Anonym sa...

Håper dere får Diesel, jeg syns han var akkurat noe for dere da jeg så ham, og det er nok også en god ting å komme ut i arbeid igjen. Sorgen og smerten blir nok ikke borte i en fei men at du tar små skritt mot hverdagen er SÅ godt å høre.
Stå på søs, stahet er en fantastisk egenskap.
Klem fra Bente