Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

torsdag 27. november 2008

Hardt for mor og far

Nikolas har vært mer våken i dag. De har bytta litt om på medisinene og trappa litt ned. Resultat har vært at han har vært mer våken og mer urolig. Det virker som om tuben gjør ham veldig stresset. I tillegg har han hatt vondt i magen og bæsja 15 gang i dag... Ikke så mye hver gang, da, men allikevel.. Så det har vært slitsomt for meg og John og bare vært nødt til å sitte der å se på at han har det fælt uten å kunne gjøre så mye. Vi forsøker å trøste som best vi kan, men det hjelper liksom ikke så mye. Så fikk vi en "ny" sykepleier på i dag og. Huff, stakkars henne som må bale med meg og. Hun fikk jo piggene rett ut nokså fort, da. Og følte nok at hun måtte bevise sine faglige kunnskaper. Huff det er noen av de som føler seg truet av meg, men de som er trygge på seg selv takler meg veldig fint. Jeg måtte prate litt med henne og forklare at jeg egentlig ikke tvilte på henne, men at min jobb var å passe på at Nikolas hadde det best mulig, og at hennes jobb var å stole på egne ferdigheter, og skulle vi bli uenige så fikk vi snakke med legen. Hun syntes det var greit. Det ble litt bedre etterhvert som tida gikk. På slutten av vakta gikk det veldig greit. Jeg vet jo at jeg er litt vrien, but I can't help my self... Jeg vil jo bare det beste for Nikolas, så får det bli deres problem om de ikke takler det...
I morgen skal de vurdere om de kan ta tuben... På begynnelsen av dagen var de positive, men han som var på vakt i kveld var ikke så sikker... Vel. Vi får se..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Skjønner det er tøft for dere.Synes synd og tenker på dere hele tiden.
Men et lyspunkt er jo at han hver dag gjør små fremskritt.Det er veldig bra,selvom det går sakte,går det da littegrann fremover for hver dag.Han er en skikkelig tøffing,og dere er så flinke.
At sykepleierne av og til må ta imot litt frustrasjon,gjør ingenting,det er forståelig.Dere er jo bare mennesker,i en ufattelig situasjon.
Stå på,og krev av dem det dere mener dere og han trenger,og fortsatt god bedring til lille Nikolas.Tenker på dere.
Klem fra Linda

Kjell Henning sa...

Heia sis.
Det e godt å se at det framover, sånn litt etter litt. Det e nok helt naturlig at systemet hos Nikolas har stoppa opp etter en uke på rygg, spesielt siden han stort sett var i hundre da dokker va hjemme for plutselig å bli ligganes helt i ro. Sebastian hadde jo samme problemet da han va plaga med forstoppelse. Blei kvalm og kasta opp.No skal alt starte opp igjen og det i sæ sjøl e vondt. Vondt i magen og vondt å bæsje og så blir han redd for å bæsje fordi det gjør vondt. Det e ikke greit men det blir jo bedre etterhvert.
Det e no i allefall godt at du e klar over din påvirkning av omgivelsan, he he. Men dæm e nok vant til litt av hvert fra bekymra foreldra og så lenge du gjør dæm oppmerksom på det så går det nok bra. Det e en tøff tid for dokker og det forstår dæm nok.
Stå på kjære søster, det her kommer til å gå bra.
Masse godklæmma fra Lillebror og Jim,
vi e med dokker hele tia