Ny layout, samme blogg

Ja, du er kommet rett. Nikolas my angel er atter igjen blitt til Hansenhuset. Velkommen inn. Håper du føler deg som hjemme...

mandag 3. november 2008

samme som sist

Ser ut til at det blir en lang og tøff kveld og natt. Nikolas har holdt den lave metninga mellom 58 og 70 stort sett konstant siden khan sovna. Hadde en halvtime der han var opp mot 90, men så falt han igjen. Høy feber. Over 39 til tross for at han har fått paracet. Legen ba oss prøve flytende IBUX. Det fikk temperaturen ned. Han har nå fått to doser til med morfin. Uten at det ser ut til å hjelpe ham noe særlig. Han er rolig iallefall. Stort sett. Bortsett fra et og annet tilfelle av kaving når ubehaget blir for stort. Det er det vi prøver å holde i sjakk med morfinen, for kavinga gjør ham ennå dårligere. Derfor ga vi ham en dose til selv om det bare var to timer siden forrige... Legen på UNN mente han hadde det best med å være hjemme, men at vi selvsagt fikk komme til Tromsø om vi ville... Han mente det sannsynligvis var en banal virusinfeksjon, men at det jo kunne være livstruende for Nikolas. Uansett var det nok ikke mye de kunne gjøre der heller.. Jeg kjente en liten stund her at jeg kanskje ikke taklet tanken på å være her, men nå vet jeg ikke om jeg takler turen til Tromsø heller, så vi får bare se det an..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stakkars dere,føler at jeg skulle så gjerne vært der selv om jeg jo vet at det ikke er stort jeg kan gjøre.
Sender ihvertfall en stor klem fra oss her i Klubben

Anonym sa...

Det må være hardt for dere. Jeg føler også veldig med Nikolas. Vi er jo sykdomsfrender og jeg føler spesiell nærhet til ham på den måten. Jeg håper han er sterk nok til å ri av stormen. Når han blir større, blir det nok lettere. Medisinene blir jo også stadig bedre. Lykke til og en god klem til Nikolas fra meg!

Hall

Lula Burlesque sa...

skulle tatt hele lasset med sorg, usikkerhet, utrygghet, og alt som måtte være- på mæ... på min rygg..æ kan bare ta endel..og la dåkker få vite at æ e her, og at æ tenke på dåkker, og kjempe sammen med dåkker.
Nikolas e liten, men en sterk gutt, han kjempe nok hardt.. og det må vi alle bare være med på, og være sammen om. Sånn skal det være,når situasjonen e som den e.

Masse lange klemma til dåkker alle, æ e her..

M.

Anonym sa...

Tenker masse på dere og sender gode varme tanker til dere fire. Stor klæm fra Cecilie.